نوشته شده توسط : زهرا عباسی

بونسای، در زبان ژاپنی به معنای "کاشت در سینی" ترجمه می‌شود و یک سنت هزاران ساله است که هنوز هم با علاقمندان به گیاهان پرورشی امروزی رونق دارد. بونسای یک هنر است که در آن درخت و گلدان یک واحد هماهنگ را با شکل، بافت و رنگ هماهنگ ایجاد می‌کنند. امروزه انواع بونسای آپارتمانی وجود دارد. مراقبت از درختان بونسای شامل برش و تراشیدن است، در حالی که برخی از آن‌ها می‌توانند بیشتر به آزادی رشد کنند.

با اصول مراقبت از درختان بونسای که در ادامه آمده است، می‌توانید از زیبایی و ظرافت درختان بونسای خود در منزل یا دفتر لذت ببرید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که گیاه بونسای شما دوام می‌آورد و از آن به عنوان یک سرگرمی جدید نیز استفاده کنید!

 

آب و رطوبت

مراقبت از درختان بونسای شامل آبیاری مناسب است. یک هفته یک بار، درخت بونسای خود را در آب قرار دهید تا حباب‌ها به سطح نرسند. این کار، اطمینان حاصل می‌کند که آب به طور کامل از بالا تا پایین درخت عمیقاً آبدهی شود و به گلدان و خاک امکان مکث حداکثر ظرفیت جذب آنها را می‌دهد.

از فشار آب زیاد (مانند شلنگ) استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است خاک را از گلدان بیرون بدهد؛ اطمینان حاصل کنید که از یک نازل اسپری قابل تنظیم استفاده کنید تا امکان تنظیم به نیازهای مختلف را داشته باشید یا به سادگی از یک آبپاش استفاده کنید.

 فقط خاک را آبیاری نکنید. تمام اجزای یک گیاه بونسای تا حدی آب را جذب می‌کنند؛ ۳۵٪ از مقدار آبی که گیاه می‌خورد به هیچ وجه با سیستم ریشه مرتبط نیست. شستشوی برگ‌ها اهمیت دارد زیرا این کار از گرفتگی محیطی و آلاینده‌ها در استومات‌ها یا سوراخ‌های تنفسی برگ‌های گیاه جلوگیری می‌کند

 

هرس

درخت و گلدان یک واحد هماهنگ تشکیل می‌دهند که شکل، بافت و رنگ یکی از آن دیگر را تکمیل می‌کند. کافی نیست فقط یک درخت را در یک گلدان بکار کنید و به طبیعت اجازه دهید که مسیر خود را بگیرد - نتیجه هیچ‌گونه شباهتی به درخت بونسای سنتی نخواهد داشت. درخت باید شکل داده شود.

 هرگونه شاخه‌ای که به سبک انتخاب شده اشغال کننده باشد و طراحی اصلی را مانعت کند، باید حذف شود. سپس، برش برای تغییر مسیر رشد - برش شاخه‌ها معمولاً در بهار انجام می‌شود و بیشتر رشد جدید حذف می‌شود.

 

نور

همه درختان بونسای به نور نیاز دارند. مقدار نور طبیعی یا مصنوعی مورد نیاز برای به دست آوردن نتایج بهینه با هرگونه بونسای متفاوت است. اگر بونسای شما بهتر در فضای باز رشد کند، یک نقطه را انتخاب کنید که شش ساعت یا بیشتر نور خورشید را فراهم کند. بونسای‌های داخلی نیاز به دو تا چهار ساعت نور طبیعی نزدیک یک پنجره یا نور مصنوعی دارند. 

 وقتی گل یا درختچه بونسای را به عنوان هدیه‌ ارسال می‌کنید، گیرنده متوجه می‌شود که هدیه‌ی شما با دقت ارسال شده است. یک قدم اضافی بردارید و دانش شرایط نگهداری از بونسای خود را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید و آنها را در یک سنتی که طول می‌کشد، کمک کنید.


بهترین قیمت‌ برای انواع بونسای را با ما تجربه کنید! خرید بونسای ارزان، از گلفروشی آنلاین انگور این امکان را به شما می‌دهد تا باغ خود را به زیبایی‌ترین شکل ممکن تزیین کنید.



:: برچسب‌ها: انواع بونسای آپارتمانی , قیمت انواع بونسای , گلدان بونسای ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

اگر علاقمند به پرورش گیاه هستید، اما فضای کافی برای این کار ندارید، یک تراریوم خودساخته دقیقاً آن چیزی است که نیاز دارید. این باغچه‌های کوچک روی میزی، راه عالی‌ای برای تزئین فضای داخلی شماست.

علاوه بر لذت بخش بودن و تزئینی بودن، تراریوم‌ها نگهداری بسیار آسان دارند. بگذارید فکر کنیم؛ آیا به دنبال یک عنصر تزئینی هستید که طبیعت را به داخل خانه بیاورد یا یک ایده هدیه منحصر به فرد؟ به ساختن یک تراریوم خودساخته فکر کنید.

قبل از شروع به ساختن، ممکن است از خود بپرسید: دقیقاً یک تراریوم چیست؟

تراریوم چیست؟

تراریوم مجموعه‌ای از گیاهان کوچک و تزئینی است که در یک محیط بسته رشد می‌کنند. ظروف تراریوم معمولاً شفاف هستند و یک سمت باز آن کافیست برای اجازه دادن به باغبان تا دسترسی به گیاهان درون داشته باشد. بهترین قسمت درباره یک تراریوم خودساخته این است که می‌توانید چیزی منحصر به فرد بسازید.

 ما همه چیزی که باید در مورد چگونگی ساخت تراریوم بدانید را برای شما فراهم کرده‌ایم. از تعریف و الهام گرفته تا ساخت و مراقبت، شما به زودی باغچه کوچک خود را خواهید ساخت. پیش از اینکه آستین‌های خود را بالا بزنید، اطمینان حاصل کنید که تمام لوازمی که برای شروع نیاز دارید، در دسترس شماست.

لوازم لازم برای ساخت تراریوم:

ظرف شیشه‌ای - برای ساخت تراریوم به یک نوع از ظروف شیشه‌ای نیاز خواهید داشت. انتخاب ظروف منحصر به فرد زیادی وجود دارد. فقط اطمینان حاصل کنید که ظرف از جنس ماده شفاف ساخته شده است تا بتوانید از باغچه کوچک خود لذت ببرید.

سنگ‌های کوچک یا سنگ‌های ریز - سنگ‌های کوچک یا سنگ‌های ریز به عنوان پایه تراریوم استفاده می‌شوند. این سنگ‌های کوچک به عنوان زهکشی آب برای ریشه‌های گیاهان عمل می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که آب اضافی در خاک نمانده و باعث پوسیدگی نشود.

 کربن فعال - به مقدار کمی نیاز خواهید داشت؛ یک لایه نازک از کربن فعال باعث نگهداری آب تازه می‌شود و به مقابله با رشد باکتری‌ها در تراریوم شما کمک می‌کند.

خاک کاشت - خاک کاشت به عنوان یک لایه مهم برای تراریوم خود اثرگذار خواهد بود. هر نوع خاکی می‌تواند کار را انجام دهد، با این حال اگر قصد دارید کاکتوس یا ساکولنت را بکار ببرید، مخلوط‌های ویژه‌ای وجود دارند.

 

گیاهان - چندین گیاه کوچک و مورد علاقه خود را برای استفاده در تراریوم خود انتخاب کنید. گیاهان تصفیه کننده هوا، ساکولنت‌ها و کاکتوس‌های کوچک همگی گزینه‌های مناسبی هستند. لیست کاملی از گیاهان تراریوم پیشنهادی ما را در زیر ببینید.

 

ابزار باغبانی - داشتن ابزارهای کوچک مفید است و به شما کمک می‌کند تا تمامی اقلام مورد نیاز در تراریوم خود را ایجاد و مکان‌دهی کنید.

 

بهترین گیاهان برای تراریوم

هنگام انتخاب گیاهان برای استفاده در تراریوم خودساخته، چند نکته را در نظر بگیرید:

  1. گیاهانی را انتخاب کنید که برای ظرف شیشه‌ای شما مناسب باشند.
  2. گیاهانی که با رطوبت خوبی مواجه می‌شوند احتمالاً در تراریوم شما رشد می‌کنند. با اینکه ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها دوستدار رطوبت نیستند، می‌توانید با استفاده از یک ظرف شیشه‌ای در باز، مانند آنچه که برای این آموزش استفاده کرده‌ایم، این موضوع را تعویض کنید. 
  3. هر گیاهی که انتخاب کنید، می‌توانید با تقلید از محیط طبیعی، آن‌ را در تراریوم سالم نگه دارید. ما پیشنهاد می‌دهیم چند گیاه را از لیست زیر انتخاب کنید: 
  • گیاه هوایی تیلاندسیا (Tillandsia stricta)
  • گیاه پیله ماهواره‌ای دره (Pilea involucrata)
  • گیاه کیپتاتوس دوخطی (Cryptanthus bivittatus)
  • گیاه فیتونیا (Fittonia verschaffeltii var. argyoneura)
  • ساکولنت‌های متنوع
  • انواع کاکتوس

 

بعد از انتخاب گیاهانی که بهترین انتخاب برای شما هستند، وقت آن است که شروع کنید. دستورالعمل‌های مرحله به مرحله زیر را دنبال کنید و به سرعت باغ تزئینی خود را بسازید.

 

چگونگی ساخت تراریوم به صورت مرحله‌ای

زمان پروژه: 30 دقیقه

مرحله ۱: پایین تراریوم خود را با یک لایه سنگ‌های کوچک یا سنگ‌های ریز به ضخامت 1 ½ اینچ پوشش دهید.

که این لایه به عنوان زهکشی برای تراریوم شما عمل می‌کند.

 

 

مرحله ۲: یک لایه بسیار نازک از کربن فعال اضافه کنید.

 کربن فعال آب را تازه نگه می‌دارد و از رشد باکتری در تراریوم شما جلوگیری می‌کند.

مرحله ۳: یک لایه خاک کاشت اضافه کنید.

همانطور که اشاره کردیم، هر مخلوط خاک کاشتی کار می‌کند، با این حال اگر قصد دارید ساکولنت یا کاکتوس بکار ببرید، می‌توانید از مخلوط‌های ویژه استفاده کنید. شما باید مقدار کافی خاک کاشت را اضافه کنید تا به اندازه کافی عمیق باشد تا گیاهان شما بتوانند در آن ریشه بزنند. ما پیشنهاد می‌دهیم یک لایه‌ای به ضخامت حدود 2 و نیم اینچ اضافه کنید. برای این تراریوم خاص، ما از 2 اینچ خاک کاشت استفاده کردیم.

مرحله ۴: حالا وقت آن است که گیاهان خود را اضافه کنید.

ابتدا با کاشتن بزرگترین گیاه شروع کنید. گیاه را از ظرف آن خارج کرده و ریشه‌ها را همانطور که همیشه وقتی گیاهی را دوباره در گلدان می‌کارید، کوتاه کنید.

سپس، یک سوراخ در خاک ایجاد کنید تا ریشه‌های گیاهان را در آن قرار دهید.

بعداً، گیاه را به آرامی در خاک فرو کنید. بهتر است کار را از عقب به جلوی تراریوم خود انجام دهید. طراحی تراریوم شما هیچ الگوی خاصی ندارد، با ترتیب آن بازی کنید و فراموش نکنید که لذت ببرید!

نکته حرفه‌ای: هنگام کار با کاکتوس یا هر گیاه خاردار دیگری از دستکش استفاده کنید.

 

مرحله ۵: پس از ترتیب دادن تمامی گیاهان خود در ظرف شیشه‌ای، ظاهر را با یک لایه سنگ‌های ریز کامل کنید.

 

بعد از اتمام تراریوم خود، باید به مراقبت مناسب از آن بپردازید. نور خورشید و آب دو مورد اساسی برای موفقیت تراریوم شما هستند.

حتماً به طور کم آب پایه را هر دو هفته یا یک بار در صورت خشک شدن خاک آبیاری کنید.

همچنین تراریوم خود را در یک منطقه قرار دهید که نور خورشید بازتابی روشن و غیر مستقیم زیادی دریافت کند.

تراریوم‌ها زیبا در میان انواع گیاهان آپارتمانی یا به تنهایی نمایش داده می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که تهیه لوازم برای ساخت تراریوم برای شما دشوار است، می‌توانید با خرید تراریوم آماده، خرید دیش گاردن یا انواع ساکولنت‌ که به طور مستقیم برای آنها نیاز به مراقبت ندارند، از دغدغه‌های مربوط به تهیه لوازم برای ساخت تراریوم خلاص شوید. 



:: برچسب‌ها: خرید تراریوم , انواع ساکولنت , انگور , ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

"بعد از پشت سر گذاشتن زمستان طولانی و افسرده‌، دلیل بیشتری برای جشن گرفتن بازگشت بهار به ما می‌دهد."

 البته، بهار فقط دربارهٔ تغییر الگوی هوا نیست. بهار نماد تازگی و تجدید امید است. در این فصل برگ‌های جوان، گل‌های زیبا و عشق شکوفا می‌شوند. و نمی‌تواند (یا نباید) فقط به فضای بیرونی محدود شود. بهار زمان عالی است برای نو کردن فضای داخلی خود. 

برای کمک به شما در احیای محل اقامت خود، اینجا چند نکته مفید تزئینی بهاری به اشتراک گذاشته شده است.

 

بهار بازگشت نور خورشید و رنگ به دنیا را نشان می‌دهد. روزها طولانی‌تر می‌شوند، و "پیشروی بهاری" به ما یک ساعت اضافی نور خورشید در شب‌ها می‌دهد. سبزها، زردها، قرمزها و سایر رنگ‌های گرم شروع به ترقی رنگ‌های غم‌انگیز زمستان می‌کنند.

اولین و ساده‌ترین راه برای تجلی بهار در خانه‌تان، اجازه دادن به نور خورشید است. پرده‌های پنجره را باز کرده و آن پرده‌های سنگین زمستانی را با چیزی سبک جایگزین کنید.

 برای افزودن رنگ، شما نیازی ندارید که هزینه زیادی بکنید (اگرچه بهار زمان ایده‌آلی برای انجام این کار است و حتی تغییر رنگ یک دیوار تکی می‌تواند ظاهر یک اتاق را به طور چشمگیری ارتقاء دهد). می‌توانید به سرعت و به آسانی رنگ فصلی را با اضافه کردن چندین دسته بالش روی مبل انجام دهید. در منطقه ناهارخوری، رانرهای میز یا دستمال‌های میزی در رنگ‌های زرد، نارنجی یا قرمز می‌تواند گرمایی به اتاق اضافه کند. و البته، گل‌های تازه، قطرات زیبایی از رنگ را اضافه می‌کنند، مانند گل سرخ.

علاوه بر رنگی که با تزیینات گل‌های تازه فراهم می‌شود، الگوها و تزئینات گلی به طور آشکار بخش بزرگی از دکوراسیون بهاری هستند

 

برای تزئین دیوار، در نظر بگیرید که گل‌های فشرده‌شده را قاب کنید، به‌ویژه اگر این گل‌ها یادگاری احساسی باشند، مانند اولین گل رزی که دریافت کرده‌اید. همچنین می‌توانید زیرلیوان‌های گل فشرده‌شده بسازید، یا شمع‌های زمستانی خود را با نسخه‌های شاداب‌تری تغییر دهید.

می‌توانید با استفاده از عناصر باغی، محیط خارجی را به داخل خانه بیاورید.

به طور عمده بهار درباره زندگی جدید است، و یک روش عالی برای تزئین بهاری، وارد کردن عناصر زنده به داخل خانه شماست.

 امکان باغبانی در داخل خانه وجود دارد، و با روش‌های خلاقانه‌تر از گلدان‌های نوری می‌توانید این کار را انجام دهید. خرید گیاهان آپارتمانی، به عنوان مثال، به شما اجازه می‌دهند تا با یک رویکرد بسیار قابل مشاهده، بسیاری از گیاهان را وارد کنید، و در عین حال تقریباً هیچ فضای زمینی را نمی‌گیرند. به همین ترتیب، تراریوم‌ها می‌توانند پشت سر هم قرار گرفته، روی دیوار نصب یا حتی از سقف آویزان شوند.

 اگر فضای کافی داشته باشید، یک باغ گیاهان دارویی در جعبه یا گلدان می‌تواند مجموعه‌ای متنوع از گل‌ها و سبزیجات را به همراه داشته باشد. و یک درخت داخلی، مانند درخت فیکوس سازگار، حتی به یک آپارتمان با بلندی‌های بلند حس محوطه‌ی کشوری را می‌دهد.

 به طور کلی، فقط خلاق باشید و از تزئینات بهاری خود لذت ببرید. اگر آن را به شیوه‌ای منحصر به فرد بسازید، نمی‌توانید اشتباه بکنید.



:: برچسب‌ها: گل بهاری , گل فیکوس , گلهای روز بلند , گلدان نوری , انگور , خرید گیاهان آپارتمانی , تراریوم ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

متأسفانه، واقعیت این است که گل‌های طبیعی توانایی شاد کردن همه‌ی افراد را ندارند. برخی به دلیل حساسیت‌هایشان یا در حالت کلی علاقه‌ای به مراقبت از گل‌ها ندارند. اما، این به این معنا نیست که از همه‌ی گل‌ها متنفرند. به منظور نشان دادن اینکه هرکسی می‌تواند به نحوی از زیبایی گل‌ها لذت ببرد، فهرستی از "گل‌ها" برای افرادی که از گل‌ها متنفرند، تهیه‌ کرده‌ایم.

 

برای شخصی که علاقه‌مند به هنر و صنایع دستی است!

گل‌ها فقط به دلیل بو و تازگیشان زیبا نیستند. ما آن‌ها را به دلیل شکل‌ها و رنگ‌های بیانگرشان دوست داریم. به همین دلیل گل‌های کاغذی گزینه‌ای زیبا و جذاب برای کسانی هستند که علاقمند به گل نیستند.

ساختن این گل‌ها بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید چند برگ کاغذ، قیچی، کمی چسب و شاید یک خط کش است.

 

گل‌هایی که افراد مبتلا به آلرژی با آن‌ها رنج نخواهند کشید!

متأسفانه باید بگوییم که برخی از افراد به دلیل آلرژی، قادر به لذت بردن از گل‌های تازه نیستند. با این حال، حتی اگر تجربه‌ی ناخوشایندی را از حمله آلرژی به دلیل گل‌ها داشته باشید، این به معنای آن نیست که همه گل‌ها مشکلاتی ایجاد خواهند کرد.

به عنوان مثال، گل بسیار متواضع بگونیا به عنوان یکی از بهترین گل‌ها برای افراد حساس به آلرژی شناخته می‌شود. این گیاه گلدار کمی گرده را انتشار می‌دهد، بنابراین کاملاً ایمن است و می‌توانید با آن در خانه لذت ببرید. همچنین، فراموش نکنید که گل‌های رز، آلرژی بیشتری نسبت به آنچه که شاید تصور کنید، ایجاد می‌کنند.

 

گل‌ها برای افرادی که نمی‌توانند گل‌ها را زنده نگه دارند!


بیایید با این واقعیت روبرو شویم که برخی از افراد در مراقبت از گل‌های تازه بسیار مبتدی هستند. زیادی آب، کمبود آب یا گذاشتن آن‌ها در معرض نور خورشید، تنها چند اشتباه ساده هستند که منجر به مرگ سریع گل‌های تازه می‌شود. با این حال، راهکاری وجود دارد که با آن می‌توان از "گل‌های تازه" همیشه لذت برد.

گل‌های جاودان، یک میانه‌راه کامل بین گل‌های طبیعی تازه و گل مصنوعی هستند. مزیت این گل‌ها آن است که گل‌های واقعی هستند که به سادگی به گونه‌ای حفظ شده‌اند که شکل اصلی آن‌ها به صورت تقریبا دائمی حفظ شود. آنها چیزی هستند که می‌توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و به صورت دسته‌گل تحویل دهید. حتی پرستار بی‌امیدترین گیاه هم می‌تواند از این نوع گل لذت ببرد.

 

گل‌ها برای کسی که فقط می‌خواهد بخورد!

هرچند گل‌ها، بسیار چشم‌نواز هستند، برخی از افراد ترجیح می‌دهند شیرینی برای معده داشته باشند. امکان ساخت "گل‌ها" از گوجه سبز، اوکاوادو، سیب، توت فرنگی و سایر سبزیجات قابل برش وجود دارد. باکس نوبرانه و یا دسته گل نوبرانه از میوه‌های فصلی، جذابیتی فوق‌العاده برای کسانی دارد که علاقمند به خوردن هستند.

 

پیشنهاد یک دسته گل برای افرادی که واقعاً از گل‌ها متنفرند!

خب، در این صورت، واقعاً به گل‌ها فکر کردن منطقی نیست. و با این حال، به معنای این نیست که یک دسته‌گل نتواند لذت بخش باشد.

در میان خلقیات خلاقانه‌ترین موارد، دسته‌های گل کوکی، شکلات، کاپ‌کیک و... وجود دارند. به طور اصولی، با یک مفهوم جذاب و چند طرح خلاقانه، هرکس می‌تواند لذت بردن از یک دسته‌گل زیبا را حتی بدون گل تجربه کند.

ما همگی از چیزهای یکسان لذت نمی‌بریم، اما این به معنای آن نیست که گل‌ها نتوانند به نحوی کوچک به روزی کسی را بهتر کنند. حتی اگر تازه نباشند.

آیا شما عاشق یا متنفر از گل‌ها هستید؟



:: برچسب‌ها: دسته گل تولد , گیاه گلدار , باکس گل طبیعی , گل رز جاودان , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

 

سفر خاموش برگ‌ها از شاخه تا زمین، من را به یاد چرخه‌های پیوسته‌ی تغییری می‌اندازد که ما تجربه می‌کنیم... و نه فقط فصل‌های تغییر کننده، بلکه چرخه‌های زندگی، مرگ و غم.

در اینجا چند درسی که این فصل‌های تغییرکننده می‌توانند به ما درباره غم، مرگ و از دست دادن یاد بدهند:

 

1.مرگ قسمت کاملاً طبیعی‌ای از زندگی است!

وقتی در زمان زمستان به اطرافتان نگاه می‌کنید، مرگ را در همه‌جا می‌بینید. درختان برهنه، حیواناتی که عمیقاً در خواب زمستانی خود فرو رفته‌اند، و برف سفیدی که همه چیز را می‌پوشاند (اگر در نیمکره شمالی باشید). و مرگ اکثر چیزهای اطراف شما می‌تواند حس عمیقی از تاریکی و افسرده‌گی به شما دهد. همچنین ممکن است احساس کنید که هرگز پایان نمی‌یابد.

و با این حال، هر بهار، بدون شک، برف ذوب می‌شود و گلها دوباره شروع به شکوفایی می‌کنند. مرگ نه تنها طبیعی است، بلکه برای زندگی ضروری است. طبیعت به ما این درس را می‌دهد. و از آنجایی که ما جزء طبیعت هستیم، باید به خاطر داشته باشیم، مهم نیست چقدر سخت باشد.

#2: به دست آوردن منابع برای روزهای تاریک آینده، طبیعی است.

بیایید با متافور زمستان ادامه دهیم... هنگامی که زمستان نزدیک می‌شود، حیوانات و انسان‌ها در همه جا محصولات خود را جمع‌آوری کرده و برای روزهای تاریک و ناامیدتری که پیش روی ماست، ذخیره می‌کنند. ما می‌دانیم که مرگ بسیاری از شکل‌های زندگی که ما را تغذیه می‌کنند نزدیک است، و برای آن خودمان را آماده می‌کنیم.

ما نمی‌توانیم بدانیم که مرگ یک عزیز به زودی رخ خواهد داد. این همچون فصول زمینی، برنامه‌ریزی شده و به ثبات رسیده نیست. ومامی‌توانیم با آماده‌سازی برای از دست دادن به طور کلی، خودمان را مجهز کنیم. با پذیرش مرگ درون خودمان.  و با داشتن یک اجتماع محکم. وبا داشتن یک مشاور برتر.  وبا داشتن یک تمرین روزانه که ما را به اعتدال و سلامتی نگه می‌دارد. با دارا بودن گیاهان دارویی و چای‌هایی که ما را شاداب می‌کنند. که با داشتن این منابع که از پیش در زندگی‌های ما وجود دارند، می‌توانیم در زمانی که واقعاً به آن‌ها نیاز داریم، به آن‌ها اتکا کنیم، همانطور که در تغییرات فصلی این کار را می‌کنیم.

#۳: اندوه واقعی است، اما همیشه شکل تغییر خواهد کرد.

وقتی ما تغییرات فصلی را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همه شکل‌ها در همه راه‌ها و همیشه تغییر می‌کنند. پس چرا اندوه ما هم شکل تغییر نمی‌کند؟ در ابتدا، اندوه ممکن است حس کنید که به زمین می‌چسبیده‌اید و ناتوان به عمل کردن هستید. و ممکن است آرزو کنید که اندوه شما فقط برود. اما هیچ‌گاه فقط "به دور نمی‌شود". مانند برگی که از درخت می‌افتد، آن می‌میرد و تجزیه می‌شود، و زندگی جدیدی را به همراه خواهد آورد.

شنیده‌ام که بسیاری از متخصصان اندوه می‌گویند که اندوه هرگز دور نمی‌شود، بلکه با ما رشد می‌کند. ما با گذراندن از تمام مراحل آن، به آن به شکل متفاوتی وابسته می‌شویم. به نوعی، اندوه جزئی از هویت ما می‌شود. و ما را همانند، مهربان‌تر و بازتر و حساس‌تر می‌کند. پس به جای آرزو کردن اندوه شما از بین برود، و اگر به آن اجازه دهید تا از طریق فرآیند طبیعی خود حرکت کند و به وجودش در زندگی شما اعتماد کنید؟

 

#۴: از درد و از دست دادن ما، زندگی جدید می‌تواند شکل گیرد.

همانطور که در بالا اشاره کردم، اندوه و از دست دادن، همانند هر چیز دیگر، نیز زندگی جدید را تغذیه می‌کنند. هیچ کسی که من با او آشنا شده‌ام، به من نگفته که اندوه او را تغییر نداده است. این واقعاً ما را تغییر می‌دهد. اما گاهی اوقات یک نگاه نامطلوب به آن داریم. گاهی اوقات فکر می‌کنیم که اندوه ما "ما را خراب" می‌کند. اما اگر ما واقعاً به تمامی راه را دنبال کنیم، از طریق فرآیند کامل آن، آیا اندوه واقعاً قلب ما را باز نمی‌کند؟ آیا در هر قلبی که در حال اندوه است، یک دانه کوچک از زیبایی و مهربانی نیز کاشته نمی‌شود؟ آیا اندوه به ما کمک نمی‌کند تا عمق خود را پیدا کنیم و یک راه بیشتر باز و فضایی برای نگه‌داشتن دیگران در زمان‌های سختشان نداشته باشیم؟

پس شاید، ما بتوانیم راهی پیدا کنیم تا اندوه ما را به بهترین شکل ممکن تغییر دهیم.

و شاید، در نهایت، اندوه اصلاً اینقدر بد نباشد.

شاید، در این صورت، اندوه یک معلم حکیم باشد، مانند فصول، و ما می‌توانیم با آموزه‌های آن هنگامی که می‌آیند، راضی باشیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

در روز 13 مهر، که به نام روز نیروی انتظامی در تقویم کشور ثبت شده است، ما از فرصت پر ارزشی برای ابراز قدردانی و احترام به کسانی که به حفظ امنیت کشور می‌پردازند، بهره می‌بریم. می‌توانید با خرید دسته‌ گل، حلقه‌ گل، خرید تاج گل و سایر آیتم‌های گلی سفارش دهید تا این گام کوچک اما پر معنا، نشان از ارادت و قدردانی شما نسبت به خدمات پلیس باشد.

 

دسته گل

 

یک دسته گل به عنوان انتخاب محبوب برای ابراز احترام شناخته می‌شود زیرا به عنوان نمادی از دقت و قدردانی محسوب می‌شود. خرید لیلیوم‌های زیبا برای گرامیداشت نیروهای پلیس متوفی با لیلی‌های شرقی سفید ترکیب شده‌اند، که همراه با گل‌های سفید یک انتخاب محبوب برای یادآوری فرد فوت‌شده هستند زیرا نمایانگر بی‌گناهی است که در روح شخصی که از دنیا رفته، بازیابی شده است.

 

تاج‌ گل


تاج‌های گل، یک ترتیب گل سنتی است که برای نشان دادن احترام و حمایت از خانواده‌ای که در حال ترحم هستند، استفاده می‌شود. شکل دایره‌ای یک تاج گل برای نمایان‌دادن زندگی جاودانه استفاده می‌شود و می‌توان با بسیاری از گل‌ها و سبک‌های مختلف ساخته شود.

سایت انگور یک تاج گل زیبا را برای شما فراهم می‌کند که در مراسم یا نزدیکی آرامگاه قرار دهید. این تاج با گل‌های سفید رز، ژربرا و ... پر شده است، این هدیه شکیل به شما کمک خواهد کرد تا تسلیت‌هایتان را به احترام بیان کنید.

 

 خرید باکس گل

باکس گل به عنوان هدیه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند زیرا نگهداری از آن‌ها بسیار آسان است؛ زیرا می‌توانند درون باکس قرار گیرند، باقی بمانند و به طول عمر گل کمک کنند.



:: برچسب‌ها: خرید تاج گل , خرید باکس گل , خرید گل برای پلیس , خرید دسته گل ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

وقتی شما یا کسی دیگری با یک غافلگیری مواجه می‌شوید، معمولاً مثل شادی و هیجان را تجربه می‌کنید. این احساسات معمولا برای مدت زمان طولانی‌در ذهن وقلب شما باقی بمانند، به ویژه اگر غافلگیری خاصی باشد. هر چه غافلگیری بهتر و جذاب‌تر باشد، لبخند شما بزرگ‌تر خواهد بود. ایده‌های شگفت‌انگیز برای تزئین بخش عقب خودرو، شما را قادر می‌سازد تا عزیزانتان را با خوشحالی و هیجان شگفت‌زده کنید و لحظات فراموش‌نشدنی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورید. ضبط لحظه‌ی شگفت‌زده‌ی آن‌ها و غافلگیری کامل، شما را به شادی و رضایت بی‌پایان می‌رساند. که نمی توان آن را با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد

اینجا یک فهرست از خدمات تزئین عقب خودروی شگفت‌انگیز ماست که شما می‌توانیدبه طور آنلاین از آن استفاده کنید این خدمات به شما امکان می‌دهند که  در مناسبت‌های ویژه به دوستان و خانواده‌تان تبریک بگویید و آن‌ها را به طرز شگفت‌انگیزی متعجب کنید.

 


تزئین عبارت "ماشین، من عاشق تو هستم"

آیا روز سالگرد شما است یا قصد دارید به عشق زندگی‌تان پیشنهاد ازدواج بدهید،که با این اقدام بزرگ و شگفت انگیز لحظه‌ای فراموش‌ناپذیر برای همدیگر ایجاد خواهید کرد. به سبک بالیوود به دوست دخترتان پیشنهاد کنید، با تزئین پنجره‌ی ماشین خود با بادکنک‌های جذاب و یک بادکنک فویلی که نوشته "من عاشق تو هستم" را دارد. با همراهی یک دسته گل رز، تزئینات شگفت‌انگیز شما دوست دخترتان را شگفت‌زده خواهد کرد. می‌توانید دوست دخترتان را برای یک سفر طولانی ببرید و سپس ماشین را در میانه‌ی مسیر متوقف کرده و از او بخواهید که چیزی از پنجره‌ی عقب ماشین بردارد. وقتی او صندوق خودرو را باز کند و تزئینات زیبا و سورپرایز را ببیند جادو شروع به اتفاق افتادن خواهد کرد.

تزئین صندوق خودروی سورپرایز تولد

چه سورپرایز تولد بی‌نظیری را تا به حال به کسی داده‌اید؟ آیا در نصف شب با کیک تولد به خانه دوستتان آمدید؟ یا عزیزتان را با رزهای عاشقانه عاشقانه در وسط شب سورپرایز کردید؟ حالا وقت آن است که با خدمات تزئین صندوق خودروی سورپرایز تولد بازی سورپرایز خود را به سطح بالاتری برده و دوستتان، عزیزتان یا یکی از اعضای خانواده را در میانه شب برای یک سفر دعوت کنید. درست زمانی که ساعت 12 نقره‌ای می‌زند، ماشین را متوقف کرده و از آنها می‌خواهید تا صندوق خودرو را باز کنند. صندوق خودرو پر از بادکنک‌ها و پرچم تولد آنها را به شدت سورپرایز خواهد کرد . این حرکت لحظه جالب و پراز شادی ایجاد می‌کند، بلکه یک خاطره خاص و دلپذیر از تولد آنها را به همراه دارد


تزئین صندوق خودرو با موضوع "بازی ستاره‌ای متأسف

تقریر اینکه شما چیزی اشتباه کرده‌اید و برای آن اعتذار می‌کنید، قدم اول به سوی بهبود کردن وضعیت است. اما مهم است که کسی را متقاعد کنید که واقعاً متأسف هستید که احساساتشان را زخمی کرده‌اید. اعتذار کردن با انجام حرکات بزرگ هرگز دیده نخواهد شده. همانطور که خدمات تزئین صندوق خودروی "بازی ستاره‌ای متأسف" ما شامل بادکنک‌های حروف "متأسف" و بادکنک‌های رنگارنگ دیگر می‌شود. اعتذار خود را با یک تزئینات بی‌نقص در صندوق خودرو بیان کردن، قلب عزیزتان را لمس خواهد کرد و نشان خواهد داد که او برای شما بسیار مهم هست.

این سورپرایزهای شاد در داخل خودرو، پیام عشق شما را به یک شیوه‌ی باورنکردنی بیان می‌کنند و عزیزان شما را به طرزی که هیچ‌وقت پیشتر نکرده‌اند، خندان می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

گیاه فیکوس در آفتاب روشن و شاد رشد می کند. آنها آفتاب مستقیم یا غیر مستقیم را دوست دارند. گیاه شما در طول تابستان دوست دارد که بیرون از خانه باشد، اما آن را نباید در نور مستقیم آفتاب قرار دهید. گیاه شما نمی‌تواند نور مستقیم یا بیش از حد خورشید را تحمل کند و اگر از آن محافظت نکنید، ممکن است برگ‌هایش بسوزد. در طول زمستان، گیاه خود را از باد و از اتاق‌هایی که دمای زیر 55 تا 60 درجه فارنهایت است دور نگه دارید. آن‌ها را می‌توان هم در داخل و هم در فضای باز، به عنوان یک گیاه آپارتمانی در داخل خانه و در باغ کشت کرد. اجازه دهید گیاه شما هر طور که دوست دارد شکوفا شود.

 

بیایید با برخی از مزایای گیاهان فیکوس را بخوانیم:

تصفیه هوا

بسیاری از گیاهان آپارتمانی می‌توانند به بهبود کیفیت هوای خانه شما کمک کنند، اما گیاه فیکوس لیراتا شبیه هیچ گیاه دیگری نیست. با حذف این آلاینده‌ها از هوا، احساس خستگی کمتر، سردرد کمتر و انرژی بیشتری خواهید داشت و با رشد گیاه شما کارآمدتر می‌شود و سلامت شما را بیشتر می‌کند. بنابراین فیکوس نیز جزو گیاهان تصفیه کننده هواست. اگر می‌خواهید با گیاهان تصفیه کننده هوا بیشتر آشنا شوید می‌توانید به مقاله معرفی 15 گیاه تصفیه کننده هوا مراجعه نمایید.

درمانی

احاطه شدن توسط گیاهان خانگی برای سلامت روان شما مفید است و نشان داده شده است که باغبانی درمانی استرس را کاهش می‌دهد، علائم زوال عقل را کاهش می‌دهد و دوره بهبودی جراحات جدی را کوتاه می‌کند. مراقبت از گیاه شما همچنین ممکن است به کاهش غم و اندوه و اضطراب کمک کند.

 

بهره‌وری و عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد!

این همچنین به حافظه و بهره‌وری کمک می‌کند، و فیکوس لیراتا یکی از بزرگترین امکانات برای بهبود این جنبه از زندگی شما است.

برای مبتلایان به تب یونجه عالی است!

انجیر برگ کمانچه یک گیاه آپارتمانی عالی برای مبتلایان به تب یونجه است زیرا زمانی که به عنوان گیاه آپارتمانی کشت می شود به ندرت شکوفا می‌شود. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه علائم آلرژی خود را تجربه کنید، از زیبایی گیاهان آپارتمانی در خانه خود قدردانی کنید.

به آب زیاد نیاز ندارد!

انجیر برگ کمانچه یک گیاه آپارتمانی مقاوم به خشکی است که می‌تواند برای مدت طولانی بدون آب زندگی کند. می‌توانید بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود و در عین حال گیاهی دوست‌داشتنی و سالم داشته باشید.

خواب را بهبود می‌بخشد!

برگ‌های بزرگ گیاه فیکوس لیراتا در طول فتوسنتز مقدار زیادی اکسیژن ایجاد می‌کنند. مقدار اکسیژن تولید شده توسط این گیاه برای ایجاد یک حالت آرام در مغز کافی است و به شما امکان می‌دهد در یک خواب عمیق قرار بگیرید. خواب بیشتر با سلامت روان و بهره‌وری بیشتر مرتبط است.

 

 

انواع گیاه فیکوس

درخت بودی معروفی که بودا در زیر آن به روشنایی دست یافت، یک انجیر معابد (Ficus religiosa) بود که با برگ‌های منحصر به فردش با نوک قطره‌ای کشیده متمایز می‌شد. درخت فیکوس چه شکلی است؟ برگ‌ها براق، بادامی‌شکل و سبز روشن و در انتها دارای خمیدگی بلند هستند.

در اینجا چند نمونه برای انواع درختان فیکوس آورده شده است :

Ficus lyrata: این برگ کمانچه غیر معمول دارای برگ‌های بزرگ ویولن شکل است که می‌تواند تا 18 اینچ رشد کند.

Ficus Benjamina Starlight: این فیکوس بنجامین رنگارنگ است. دارای برگ‌های بزرگ با لکه‌های سفید است.

Ficus elastic:فیکوس الاستیکا نوعی درخت انجیر است. این درخت که اغلب به عنوان "گیاه لاستیک شرابی" یا "درخت لاستیک" شناخته می‌شود، دارای برگ‌های ضخیم براق است. فیکوس الاستیکا دارای شاخ و برگ زمرد زیبا و فیکوس الاستیکا روبوستا دارای برگ‌های براق سبز است.

:Ficus Benghalensisگاهی اوقات به عنوان Ficus Audrey یا درخت Banyan شناخته می‌شود. این گیاه فیکوس در داخل رشد می‌کند و به عنوان درخت ملی مقدس هند مورد احترام است.



:: برچسب‌ها: فیکوس , فیکوس لیراتا , فیکوس آمستل , گیاهان آپارتمانی , فیکوس الاستیکا ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

1. Crassula ovata

 

 

وقتی به فکر هدیه دادن به گیاهان آپارتمانی هستید، در کنار زیبایی شناسی، سنت‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری تأثیر بگذارد. گیاه کراسولا اواتا یا یشم مطمئناً در این دسته قرار می‌گیرد. شما ممکن است این گیاه را به عنوان یک گیاه پول، یک گیاه خوش‌شانس یا حتی یک درخت دوستی بشناسید. تنها از این نام‌های مستعار، می‌توانید این ایده را دریافت کنید که چرا آنها یک انتخاب دوست‌داشتنی به عنوان یک گیاه هستند.

برگ‌های بیضی شکل شبیه سکه‌ها یا سنگ‌های یشم است و در فنگ‌شویی، این گیاهان نمادی از ثروت و رفاه هستند و انرژی مثبت " چی را از خود ساطع می‌کنند. به این ترتیب، گیاهان یشم یک انتخاب عالی به عنوان هدیه برای کسی است که در حال شروع یک سرمایه‌گذاری تجاری است، یا در حال گذراندن یک دوره است. آنها برای تشویق رشد در نظر گرفته می‌شوند و نمادی از شانس هستند.

از نظر عملی، کراسولا اواتا گزینه خوبی برای کسانی است که طاقچه آفتابی دارند. آنها گیاهان آهسته رشدی هستند که می‌توانند در طول زمان تکثیر و به اشتراک گذاشته شوند، بنابراین برای زندگی در فضای کوچک بسیار مناسب هستند.

 

2. Pilea peperomioides

 

 

گیاه پیله‌آ یک انتخاب خاص از گیاه آپارتمانی برای هدیه است. این‌ گل که معمولاً به عنوان گیاه پول چینی یا کارخانه سکه شناخته می‌شوند، اعتقاد بر این است که برای صاحبانش رفاه به ارمغان می‌آورند. آنها همچنین به گیاه پنکیک و گیاه بشقاب پرنده شناخته می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین نام‌های آنها گیاه دوستی است. گیاهان Pilea برای تولید افست یا گیاهچه در اطراف پایه گیاه در زمان بلوغ مشهور هستند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این گیاه هدیه بزرگی به عنوان یک ژست دوستی می‌دهد.

 

3. Philodendron brasil

 

 

گزینه بعدی گیاه دنباله‌دار یا فیلودندرون برزیل است. این کمی متفاوت از همه فیلودندرون طلایی است که با آنها برخورد می‌کنید.Philodendron brasil  یک انتخاب عالی برای عاشق کتاب یا کسی است که قفسه‌های زیادی از کتاب دارد. خوبی یک گیاه دنباله‌دار برگ مانند این است که می‌تواند در طول زمان با گیرنده رشد کند. اگر بیش از حد رشد کرد و بلند شد، می‌توان آن را خرد و تکثیر کرد، یا در اطراف قاب درب در قرار داد.

 

4. Aloe vera

 

 

احتمالاً محبوب‌ترین گیاهی که مردم برای کادو می‌گیرند، به شکل این ساکولنت آبدار است. آلوئه‌ورا یک هدیه متفکرانه برای یک آشپز مشتاق، یک باغبان یا کسی است که با دستان خود کار می‌کند. آلوئه ورا یک گیاه آپارتمانی شفابخش با خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به تسکین سوختگی، خراش و خراش کمک کند.

این یک گزینه فوق‌العاده برای کسی است که طاقچه نورگیر دارد. هنگامی که آلوئه بالغ می‌شود، می‌تواند بسیار دکوراتیو به نظر برسد و به گیاهی پویا و تقویت کننده خلق و خو تبدیل شود.

 

5.Ceropegia woodii

 

 

رشته قلب یا زنجیره قلب یکی از آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که به طور مداوم محبوب هستند. آنها ظاهر ظریفی دارند و در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی از نظر مقیاس کوچکتر هستند، که انتخابی مناسب برای افرادی که فضای کوچکتری دارند، می‌باشد. این گیاه را همه سنین دوست دارند.

 

6.diocactus anguliger

 

 

کاکتوس استخوان ماهی گیاه آپارتمانی خوشحال کننده‌ای هست که می‌توان آن را به عنوان هدیه‌ای در نظر گرفت که به دلیل داشتن شکل منحصر به فرد می‌تواند باعث لبخند زدن گیرنده شود. خوب است که آن را به کسی هدیه دهید که عاشق طراحی است، زیرا یک گیاه بسیار دکوراتیو با فرم گرافیکی است. همچنین برای دوستداران گیاهان آپارتمانی غیر معمول‌تر است! رشد آنها نیز سرگرم‌کننده است.

با وجود نامش، دیسوکاکتوس آنگولیگر یک کاکتوس صحرایی واقعی نیست، بلکه نوعی کاکتوس جنگلی اپی فیتی است. این به این معنی است که یک عادت رشد آسان دارد که بسیار کند است، بنابراین می‌تواند چند سال با خوشحالی در یک گلدان زندگی کند. این یک هدیه عالی برای خانه‌داری است که آن را در یک بوفه یا ورودی قرار دهد.

 

7. Cereus forbesii spiralis

 

کاکتوس‌ها گیاهان آپارتمانی بسیار خوبی برای کسانی هستند که در آبیاری گیاهان خود کمی فراموشکار است! آنها بسیار بخشنده هستند و برای کسی که مرتب سفر می‌کند یا زمان زیادی را در خانه نمی‌گذراند، انتخاب خوبی است. فقط مطمئن شوید که آنها در موقعیت آفتابی قرار گیرند زیرا در سایه خوشحال نخواهند بود.

در حالی که می‌توانید تعداد زیادی از گونه‌های کاکتوس را انتخاب کنید، این گیاه، یک کاکتوس بسیار خاص است. این یک مارپیچ سرئوس فوربسی است که معمولاً به عنوان کاکتوس مارپیچی شناخته می‌شود و شبیه اسکلت پناهگاه است. این کاکتوس به دلیل عادت رشد منحصر به فرد خود، کسی که آن را دریافت می‌کند را مجذوب خود می‌کند.

 

8. Asparagus densiflorus 'Sprengeri

 

 

این نوع خاص از سرخس مارچوبه یک گزینه دوست داشتنی برای هدیه دادن است. سایر انواع سرخس مارچوبه می‌توانند کمی ریزش کنند، اما این سرخس در مقایسه با گونه‌های دیگر، بسیار قوی است. پرهای عجیب و غریب و پُر، نرمی واقعی را به فضا می‌بخشد.

این گیاه یک هدیه متفکرانه برای کسی که گیاهان ظریف‌تری مانند سرخس را دوست دارد، مناسب است. سرخس‌های مارچوبه در واقع سرخس‌های واقعی نیستند، اما بخشی از خانواده لیلی هستند و در نتیجه راحت تر می شوند. در حالیکه گیاهان با برگ‌های بزرگتر گاهی اوقات می‌توانند غالب شوند، این یکی برای فضاهای کوچکتر بسیار زیبا است. آنها برای رشد نیز سازگار و بخشنده هستند.

 

9. Snake plant

 

سانسوریا، گیاه آپارتمانی انعطاف‌پذیری هستند که واقعاً می‌توانند دوره‌های سخت بی‌توجهی صاحبش را تحمل کنند. امروزه می‌توانید انواع مختلفی را برای مطابقت با اکثر سلیقه‌ها نیز دریافت کنید. گیاه سانسوریا به دلیل عادت رشد عمودی خود برای طاقچه‌ها یا فضاهای کوچکتر مناسب هستند. آنها همچنین رشد آهسته دارند و نیازی به گلدان مجدد ندارند. حتی گلدان‌های کوچکتر به دلیل شکل جالب و مجسمه‌ای خود می‌توانند در فضای داخلی تأثیرگذار باشند. یک گیاه واقعاً بی دردسر برای هدیه دادن.

 

10. Maranta leuconeura var. kerchoveana / Rabbits Maranta

 

 

گیاهان نیایش یا "Marantaceae " به عنوان یک گروه شامل برگ‌های پرطرفدار استرومانته، مارانتا، کننانت و کالاته می‌شوند. شاخ و برگ‌های این گروه گیاهی همیشه بسیار زیبا هستند، اما می‌توانند برای شاد ماندن در شرایط معمولی خانه بسیار دشوار باشند.

این رقم واقعاً چشم نواز است و در دیوارهای تیره و روشن به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسد. برگ‌ها با لکه‌های قهوه‌ای مشخص شده‌اند که شدت آن بسته به شرایط نور متفاوت است. چه این که شب‌ها شاخ و برگ‌ها بلند می‌شوند و بسته می‌شوند، انگار که در حال دعا هستند! سطح زیرین برگ‌ها نیز رنگ بنفش تاریکی دارد - غافلگیری شگفت‌انگیزی که در یک شب می توانید متوجه آن شوید. همچنین گاهی اوقات گل‌های سفید ظریف شکوفا می‌شود.

نکته: زمانیکه به فکر هدیه دادن گیاهان آپارتمانی هستید، فضای آن فرد را در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخاب کنیدهمچنین اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، یک هدیه ترکیبی دوست داشتنی با یک گلدان کوچک دکوراتیو درست کنید.

 



:: برچسب‌ها: گیاه آپارتمانی , گل آپارتمانی , گیاه سانسوریا , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا عباسی

بسیاری از مردم لیلیوم (سوسن) را به خاطر گل‌های زیبا و شیپوری شکلشان که در بالای ساقه‌های قوی قرار می‌گیرند، دوست دارند.

لیلیوم‌ها نماد عشق، پاکی، باروری و تولد دوباره هستند، اما هر رنگ سوسن معنای منحصر به فردی دارد. در این مقاله ما قصد داریم کمی بیشتر به معنای لیلیوم بپردازیم.

  

درباره لیلیوم‌ها

لیلیوم‌ها سرده‌ای از گیاهان گلدار هستند که از بیش از 100 گونه منفرد تشکیل شده است. این گیاهان چند ساله از پیاز رشد می‌کنند و هر ساله گل‌هایی به شکل شیپور تولید می‌کنند. کلمه لیلیوم از کلمه یونانی leírion گرفته شده است.

لیلیوم‌های واقعی بومی مناطق معتدل در سراسر جهان، از جمله بخش‌هایی از آمریکای شمالی، اروپا و آسیا هستند. امروزه، شما می‌توانید سوسن‌های در حال رشد را در سراسر جهان پیدا کنید. گونه‌هایی مانند لیلیوهای Stargazer و لیلیوم‌های کلاهک ترک گل‌های محبوب باغ و همچنین انتخاب‌های عالی برای دسته گل هستند. برخی از لیلیوم‌ها عطرهای قوی‌تری نسبت به دیگر گونه‌‌های خود دارند.

نماد لیلیوم با رنگ گل

هر رنگ سوسن معنای منحصر به فردی دارد. یادگیری نمادهای پشت هر رنگ می‌تواند به شما در انتخاب گل مناسب برای هر مناسبت کمک کند.

 

لیلیوم‌های سفید

 

نماد لیلیوم‌ سفید عمدتاً به خلوص، تولد دوباره، بی‌گناهی و باروری مربوط می‌شود. لیلیوم‌های سفید گل‌های رایج عید پاک هستند زیرا نمادی از رستاخیز عیسی هستند. مردم اغلب از این گل‌ها در رویدادهای دیگر از جمله مراسم ترحیم و عروسی استفاده می‌کنند.

از آنجایی که معنی گل لیلیوم‌ سفید مربوط به تولد مجدد است، آنها همچنین هدایای مناسبی برای رویدادهای مرتبط با تغییرات بزرگ مانند شروع یک کار جدید، نهایی شدن طلاق یا انتقال به وضعیت جدید هستند.

 

لیلیوم‌های صورتی

 

لیلیوم‌های صورتی نماد عشق نرم، زنانگی و شیرینی هستند. آن‌ها نمادی از عشق پرشور بین عاشقان نیستند، بلکه نماد عشق خالصی هستند که بین والدین و فرزند یا دو دوست صمیمی رخ می‌دهد.

بنابراین، گل لیلیوم‌ صورتی هدایای عالی برای تولد دوستان یا هر زمانی که یکی از عزیزان نیاز به خرید دارد، می‌سازد. آنها همچنین با شادی مرتبط هستند، بنابراین هدایای عالی برای افرادی هستند که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند.

 

لیلیوم‌های قرمز

 

قرمز رنگ شور و عشق است. در حالیکه گل رز قرمز نمادین‌ترین نماد عشق پرشور است، می‌توانید برخی از این گل‌ها را با لیلیوم‌های قرمز نیز عوض کنید.

از آنجایی که گل لیلیوم‌ قرمز نماد عشق رمانتیک هستند، بهتر است برای موقعیت‌هایی که می‌خواهید احساسات قلبی خود را آشکار کنید، استفاده شوند. سعی کنید در سالگرد ازدواجتان یا در روز ولنتاین یک دسته گل لیلیوم‌ قرمز به همسرتان هدیه دهید.

 

لیلیوم‌های نارنجی

 

گل لیلیوم‌ نارنجی با رنگ روشن خود، نمادی از مثبت بودن و یک کار خوب انجام شده است.

این گل‌های نارنجی هدایای تبریک عالی برای مناسبت‌هایی مانند درجه‌بندی، مشاغل جدید و خانه نو است.

 

لیلیوم‌های زرد

 

گل لیلیوم‌ زرد شاد و روشن نماد شادی و شروع جدید هستند. از آنجایی که این گل‌ها با احساس شادی مرتبط هستند، هدایای خوبی برای عیادت از بیمار با آرزوی بهبودی سریع یا تولد یک فرد هستند.

شما می‌توانید با خرید گل لیلیوم با رنگی متناسب با احساس و مقصودتان لبخند را میهمان صورت عزیزانتان کنید.



:: برچسب‌ها: گل بهاری , گلدان لیلیوم , دسته گل لیلیوم , انگور , خرید گل لیلیوم ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1403 | نظرات ()